Firepot

In 1995 werkt de Brit John Fisher als consultant voor een organisatie die avontuurlijke reizen aanbiedt in Nepal en Mongolië. Onvermijdelijk eet hij regelmatig gevriesdroogde trekkingmaaltijden, net zoals tijdens persoonlijke reizen naar Groenland en Ijsland. Hij probeert in die jaren zowat alles uit wat er op de markt is, maar vindt nauwelijk iets dat echt smaakvol is. Wanneer hij in 2016 met zijn gezin in Siberië is, waar zijn vrouw op dat moment als journaliste werkt, maken ze samen een 10-daagse trektocht aan het Baikalmeer. De fletse- of juist veel te zoute smaak van de gevriesdroogde maaltijden zorgt opnieuw voor teleurstelling. Bovendien verdiept John zich ook in de ingrediënten en hun voedingswaarde en moet vaststellen dat hij zijn opgroeiende kinderen 10 dagen lang verre van geschikte voeding heeft geserveerd. Hij besluit om zelf een merk op te richten waarbij smaak en voedingswaarde op de eerste plaats komen. Het is de start van een nieuw avontuur dat uitgroeit tot wat Firepot vandaag is. Een authentiek merk met een (h)eerlijk aanbod smaakvolle, voedzame, gedehydrateerde maaltijden.